Avia benzin, dízel, lpg, gáz ZSONIKO Kft.
 
 

 
 
Termékek

avia benzinkút, benzin, motorolaj, kenőanyag, dízel, gáz
Szolgáltatások

virág, benzinkút, motorolaj, shop
Benzinkutak

avia benzinkút, benzin, motorolaj, lpg, gáz, dízel
Üzleti ügyfeleknek

benzinkút, motorolaj, kenőanyag, lpg, dízel


Üzemanyag adalékok


AVIA COLDEX FLOW IMPROVER

A Coldex adalék a közép desztillátumokhoz (mint pl. a diesel üzemanyag és az extra könnyű fűtőolaj), amely mind a termék szűrőképességének határértékeit (CFPP), mind a dermedési pontokat javítja (csökkenti).
A pontos hatás mindig függ a mindenkori diesel üzemanyag ill. extra könnyű fűtőanyag összetételétől. A kereskedelemben szokásos termékekkel a következő értékeket értük el:


CFPP
Gázolaj "A" nyári üzemanyag- 2 °C
Coldex -et adva az "A" gázolajhoz (1 : 4.000)- 8 °C
Coldex -et adva az "A" gázolajhoz (1 : 3.000)- 10 °C
Coldex -et adva az "A" gázolajhoz (1 : 1.000)- 15 °C
Coldex -et adva az "A" gázolajhoz (1 : 800)- 18 °C
CFPPDermedési pont
Gázolaj "B" téli üzemanyag- 9 °C- 20 °C
Coldex -et adva az "B" gázolajhoz (1 : 1.000)- 15 °C- 29 °C
Coldex -et adva az "B" gázolajhoz (1 : 600)- 20 °C- 31 °C
Coldex -et adva az "B" gázolajhoz (1 : 400)- 22 °C- 33 °C

A leggyakrabban a Coldex az 1 : 1.000-hez arányban kerül hozzákeverésre a diesel üzemanyaghoz vagy extra könnyű fűtőolajhoz, amikor a szűrhetőség határértékének csökkenése a kereskedelemben szokásos, adalékanyag nélküli közép desztillátumokhoz képest kb. - 10°C-ot tesz ki.

Adagolás:

Coldex a diesel üzemanyaggal és az extrakönnyű fűtőolajjal bármilyen arányban könnyen összekeverhető.


  1. A finomítókban és a központi raktárakban az adagolás ideális módon adagolópumpával történik a mindenkori tartályvezetékbe.
  2. A megtöltött tartályhoz is hozzákeverhető. Ebben az esetben a középdesztillátumot a tartályban pumpa segítségével át kell forgatni (át kell pumpálni) vagy a hozzáadást a következő tartálykocsi megtöltése előtt elvégezni, a tartalék tartályba kell átszivattyúzni, úgy hogy a tartály tartalmát lehetőség szerint erősen megmozgassák.
  3. A Coldex szállítás előtti a tartályba vagy tartálykocsiba való hozzáadásakor többnyire elegendő a szállítás közbeni átkeverődés, úgy hogy az adalék hozzáadása történhet pl. egy kupolafedélen a jármű középdesztillátummal való megtöltése előtt vagy esetleg utána.
  4. A Coldex hozzáadása a felhasználó tartályába hasonló módon történik, úgy, hogy az adalék hozzáadását lehetőleg a középdesztillátum- szállítmány betöltése előtt végezzék el, hogy biztosítva legyen a tartály tartalmának erőteljes megmozgatása, különben ajánlatos átszivattyúzni.
  5. A Coldex teherautó tankjába történő adagolásánál ez történhet tankolás előtt vagy után, mivel elegendő az átkeveredés, ami a jármű haladása közben zajlik.

Azonban minden esetben ügyelni kell arra, hogy a Coldex-et (mint minden dermedésgátlót) olyan hőmérsékleten keverjék a középdesztillátumokhoz (diesel üzemanyag, extra könnyű fűtőolaj) amely az érintett áru zavarosodási pontja (cloud point) felett van (annak érdekében, hogy elkerüljük a durva kristályostól a szivacsszerű parafinig terjedő anyag képződését, és lehetővé tegyük a hidegben könnyen mozgó parafin kiválását).
Ha - különösen kisebb, föld felett tárolt tartályoknál, amelyeket közvetlenül ér a hideg - a középdesztillátum hosszabb ideig ki van téve alacsony hőmérsékletnek, amely alacsonyabb, mint a zavarosodási pont (a parafinkiválás kezdete) tartály tartalmának megfelelő átkeverésével gondoskodni kell róla, hogy az ilyen alacsony hőmérsékletnél csak homogén terméket vegyünk ki.

Tárolás:

Fagymentes helyen tárolandó.
A lobbanáspont P.M. 61 °C felett van, így a Coldex a III. veszélyességi osztályba tartozik.





Vissza»
Címlap
Hírek
Az AVIA-ról
Töltõállomások
Ipar
Csatlakozás
Partnerek
Sajtó
Nagykereskedelem
Kapcsolat
Termékek
Üzemanyagok
Kenõanyagok
Adalékok
Autóápolási cikkek
Szolgáltatások
Autópálya matricák
Üzemanyag kalkulátor
Szendvicsek
Dohánytermékek
Üzleti partnerek
Taxiskártya
Cégtörténet
Terméklapok
Biztonsági adatlapok